חוקרים בודקים כיצד הזדקנות משפיעה על המאמץ השמיעתי בקרב משתמשים בשתלי שבלול

פורסם על-ידי בתאריך .

סקירה: אמילי הנדרסון, B.Sc.

תאריך: 24.5.2022

תרגום של:
Researchers examine how aging impacts listening effort in cochlear-implant users (news-medical.net)

מקור: Acoustical Society of America

 

אותות אקוסטיים חלשים יכולים להקשות על השמיעה של כל אדם, אך הבדלים ביכולות קוגניטיביות, שינויים הקשורים לגיל ושימוש בשתלי שבלול, עלולים להחמיר את הבעיה. אם זה מאתגר יותר לשמוע, זה גם מתיש יותר לתקשר.

במצגת שלה, "השפעות ההזדקנות על מאמץ ההאזנה בקרב מושתלי שתל שבלול", קריסטינה דה-רוי מילווה דנה בתוצאות של שני ניסויים שבחנו את ההשפעות על מאמץ ההקשבה. המושב התקיים ב-24 במאי בשעה 12:50 במזרח ארה"ב במפגש ה-182 של האגודה האקוסטית של אמריקה במלון שרתון דנוור דאונטאון.

הניסוי הראשון בדק כיצד שינויים בעוצמת האות האקוסטי השפיעו על מאמץ ההאזנה אצל צעירים ומבוגרים עם שמיעה תקינה. הרחבת האישונים שימשה כמדד למאמץ ההקשבה. ככל שאנשים מזדקנים, אותות שנשמעים כחלשים מאוד יכולים לגרום למאזינים להתאמץ עוד יותר.

בניסוי השני, מילווה וצוותה בדקו כיצד הבדלים אינדיבידואליים בציוני זיכרון העבודה השפיעו על מאמץ ההאזנה בקרב מושתלי שתל שבלול. ציונים נמוכים יותר בזיכרון העבודה לא ניבאו מאמץ האזנה מוגבר.

"הבנה טובה יותר של מאמץ ההקשבה נותנת תמונה הוליסטית יותר של האופן שבו אנו שומעים. מדדים של מאמץ הקשבה יכולים לעזור לנו להבין טוב יותר את חוויית ההאזנה של שתל השבלול ולעזור לקהילה המדעית לעבוד לקראת גישות מבוססות ראיות לשיפור מאמץ ההאזנה באוכלוסיות עם ליקוי שמיעה".

קריסטינה, דה רוי מילווה, חוקרת

התוצאות של צוות המחקר מדגישות את החשיבות של פיתוח פרקטיקות להפחתת מאמץ ההקשבה.  / מילווה רואה שלוש דרכים אפשריות: התקדמות טכנולוגית בשתלי שבלול לשיפור בהירות האות, שתלי שבלול משניים עבור משתמשים מסוימים, ואמצעי שיקום שמיעתיים.

"עם שתל שבלול, אדם עשוי להיות מסוגל לתקשר טוב יותר במסעדה רועשת מאשר בלעדיו. זה אולי דורש קצת מאמץ, אבל עם המאמץ הזה מגיעה האינטראקציה החברתית שלא הייתה אפשרית קודם", אמרה. "מה שחשוב מבחינה קלינית הוא לעזור לאלה שנמצאים כל הזמן במצב של מאמץ שמיעתי גבוה, מה שעלול להוביל לעייפות ולירידה באיכות החיים, כי הם עשויים לרצות להימנע מהמצבים החברתיים האלה"

תגובות

פורסם ב-